Thursday, June 4, 2009

Folkpartiet ligger i vinnarhålet

I dag avslutade Folkpartiet i Jönköping sin kampanjturné till länets 13 kommuner inför valet till Europaparlamentet på söndag. Under den sista dagen besökte vi Huskvarna, Mullsjö och Habo. Turnén avslutades i blåst och stundtals duggregn men det intresse och engagemang som på många håll har mött oss har värmt.

Tillsammans med Ida Brinning Klasson, drivande kraft i Folkpartiet i Mullsjö, träffade jag väljare utanför Landhs konditori i Mullsjö för att bland annat diskutera euron. I Habo hade folkpartisterna Jerker Johansson och Maria Alsén arrangerat ett mycket inspirerande möte med ledningen för en montessoriförskola – en del av den svenska välfärden som naturligtvis är beroende av att vi håller ordning i de offentliga finanserna så att vi inte riskerar att bryta mot EU:s stabilitetspakt.

Jag hyser gott hopp om såväl valdeltagandet som Folkpartiets chanser när rösterna räknas på söndag. Låt mig sticka ut hakan åtminstone så här långt: valdeltagandet blir högre än vid förra Europavalet; jag tror på drygt 40 procent. Och jag tror att Folkpartiet får minst två mandat i parlamentet med drygt tio procent av rösterna. Väljarna uppskattar tydliga politiska alternativ. Folkpartiet ligger i vinnarhålet.


Folkpartiets kampanjblogg hittar du här.

Läs andra inlägg.

No comments:

Post a Comment